یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۶:۴۴

سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی برگزار می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی در بخش دانشجویی در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ربات‌های زیردریایی rov به‌نوعی از زیردریایی‌ها  گفته می‌شود که توانایی نفوذ و انجام عملیات در زیرآب تا اعماق بسیار زیاد را دارند. این ربات‌ها بسته به توانمندی به کلاس‌های کاری مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در کشور ما با توجه به وجود سواحل طولانی در جنوب و شمال کشور و وجود بندرها و صنایع نفت و گاز بستر مناسبی برای فعالیت این نوع  از ربات‌ها وجود دارد. به همین دلیل سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی  rov توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی در بخش دانشجویی در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مسابقات ربات‌های زیردریایی rov به علت شرایط خاص برگزاری با چالش‌های متعددی مواجه است که برای غلبه بر آن‌ها نیاز به همکاری مؤثر بین تیم‌های شرکت‌کننده، دبیرخانه مسابقات و کمیته برگزاری است. هر تیم حداقل متشکل از ۳ نفر و حداکثر ۱۰ نفر است و هر فرد تنها مجاز به حضور در یک تیم است. همچنین تیم‌ها باید نامی مناسب با نام موسسه متبوع خودشان را برگزینند. کمیته اجرایی مسابقات با تکیه‌ بر تجربه برگزاری چندین دروه مسابقات رباتیک در حوزه ربات‌های زیردریایی از مقام آوران و دانشجویان نام‌آشنای مسابقات طرح رباتیک کشوری تشکیل‌شده است.  مسابقه ربات‌های زیر دریایی« rov » در سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت در آبان ماه برگزار می‌شود.



  کد خبر : 3694
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :